Havas dla Fundacji Zobacz...JESTEM

Fundacja Zobacz...JESTEMPokazujemy rodzicom wagę głębokiej relacji z dzieckiem

Współpraca z
Havas PR

Polska na czele Europy… Niestety w jednej z najbardziej dramatycznych statystyk. Zajmujemy 2 miejsce w Europie w liczebności prób samobójczych i samobójstw popełnianych przez dzieci i młodzież. Aż 2000 dzieci rocznie próbuje popełnić samobójstwo wg. Komendy Głównej Policji. Niemal 500 dzieci skutecznie samobójstwo popełnia - to tak, jakby 3 całe szkoły pełne dzieci znikały co roku z powierzchni ziemi.

Wyzwanie

Samobójstwa dzieci to trudny temat, którego skala rośnie, ale o którym się nie mówi. Nasza kampania miała na celu przeciwdziałanie wzrostowi tego zjawiska. Mimo budżetu 0 zł udało się wygenerować spory wpływ, a ludzie którzy się z nią zetknęli uznali ją za skutecznie uświadamiającą i inspirującą do zmian. Nasza zespołowa praca to przykład jednoczenia ludzi, instytucji i sektora komercyjnego, w którym wszyscy wsparli nas z czystej potrzeby serca.

Rozwiązanie

Rodzice nie sądzą, że samobójcze myśli dziecka to może być także ich problem. Mają raczej tendencję by sądzić, że gdyby to dotyczyło ich dziecka – na pewno by coś wyczuli. Nic bardziej mylnego. Sygnały są bardzo subtelne i trzeba być bardzo uważnym, aby je rozpoznać. Uznaliśmy więc, że chcemy budować świadomość problemu i nakłonić rodziców do budowania głębokich więzi. Pokazać jak ważne jest zadbanie o dziecko również w aspekcie emocjonalnym.

Zobacz...JESTEM

„Jeden dzień – wart całe życie” – główna idea kampanii to pokazanie rodzicom wagi głębokiej relacji z dzieckiem. Pokazujemy jak cenny jest nasz wspólny czas i uwaga, a także jak proste i przyjemne jest wspólne bycie. Nawet jeden dzień spędzony razem spontanicznie i bez planu stwarza bliskość i bezpieczną przestrzeń do otwartej rozmowy w przypadku problemów dziecka. Jeden dzień uwagi daje dziecku poczucie, że jest istotne, dla kogoś się liczy, że ktoś wspiera je w życiowych trudnościach. Jest kluczowy, aby móc odebrać sygnały zagrożenia.

Wynik

  • Pozyskaliśmy 17 najpopularniejszych celebrytów i influencerów, w tych Michała Żebrowskiego, Romę Gąsiorowską, Tamarę Arciuch, Sonię Bohosiewicz, których łączny zasięg dla kampanii na FB i Insta to 1 044 116.
  • Współpracowaliśmy z TVN i TVP które dotarły ze spotem do 2,8 mln osób, rodziców dzieci 4-16 lat.
  • Interia, Agora i Royalad (łącznie 2,3 mln wyśw displ), Gameloft, YouTube (82K wyśw) i Cinema City (200 tys kontaktów) uzupełniły zasięg.
  • Powstało aż 40 publikacji o estymowanej wartości 120 tys PLN
  • Spośród osób które widziały kampanię wielu respondentów zadeklarowało zmiany w swoim zachowaniu wobec dzieci:
    - 52,8% zadeklarowało, że poświęca więcej uwagi swoim dzieciom;
    - 45,8% zadeklarowało, że stara się więcej rozmawiać ze swoimi dziećmi;
    - 35,8% zadeklarowało, że spędza więcej czasu ze swoim dzieckiem.

Pozostałe projekty!