Havas dla Peugeot

PeugeotSpotęgowana technologia i launch Peugeot 308, czyli pierwszy motoryzacyjny chatbot

TYP PROJEKTU

launch
produktu

Współpraca z
Havas Havas XVIII

Współczesny konsument większość decyzji zakupowych podejmuje w internecie. Ale sama obecność marki w digitalu to za mało. Konsument digitalowy jest bowiem bardzo wymagający – z jednej strony chce uzyskiwać precyzyjne informacje, z drugiej stale oczekuje interakcji, lubi być zaskakiwany oryginalnymi rozwiązaniami. Peugeot, marka, której DNA stanowi innowacyjna technologia, właśnie dla takich klientów postanowiła wylaunchować nowego Peugeot 308 w oryginalny sposób, potęgując technologiczne doświadczenia.

Wyzwanie

Na premierę nowego Peugeot 308 musieliśmy stworzyć całkowicie nowe rozwiązanie, narzędzie i doświadczenie, które umożliwiłyby zaangażowany kontakt z odbiorcą. Media społecznościowe były naturalnym kanałem tego kontaktu − należało tylko odpowiednio wykorzystać charakterystyczną dla nich specyfikę komunikacji.

Rozwiązanie

Nie chcieliśmy tworzyć kolejnego internetowego bytu, w którym trzeba się przeklikiwać przez przekaz reklamowy − zamiast tego woleliśmy dać internautom możliwość samodzielnego werbalizowania otwartych pytań o 308 i zautomatyzować odpowiedzi na te pytania. Zależało nam także na wyeliminowaniu wąskiego gardła w postaci oczekiwania na opinię eksperta.

Postanowiliśmy zaprojektować najbardziej zaawansowanego bota konwersacyjnego, na jakiego pozwalały nam warunki zbliżającej się kampanii launchowej. Naszym medium stał się Facebook, na którym Peugeot często otrzymuje szczegółowe pytania od fanów.
Bot korzysta z algorytmu przetwarzania języka naturalnego oraz kilku baz przechowujących informacje o specyfikacji samochodu.

Wszystkie interakcje były mierzone, więc byliśmy w stanie dokładnie sprawdzić, które wątki są popularne, a w których ścieżka rozmowy się urywa, i na tej podstawie optymalizować działanie bota. Użytkownicy mogli też wyłączyć bota, aby porozmawiać z moderatorem, który otrzymywał powiadomienie o oczekującej rozmowie poprzez specjalną wtyczkę do Google Chrome.

Peugeot

Wynik

W rezultacie wprowadzenia chatbota prawie 100% rozmów z Peugeot Polska na Facebooku zostało przejętych przez automat. Bot dzięki personalizowanemu UX-owi faktycznie wciągał użytkowników w rozmowę − mediana czasu spędzanego na konwersacji z botem wyniosła ponad 1,5 minuty, co jest czasem znacznie dłuższym w porównaniu z przeciętnym czasem konwersacji, nie mówiąc o interakcjach z reklamą na Facebooku.

Chatbot w swojej obecnej wersji stanowi bazę do rozwoju i włączenia kolejnych modeli Peugeot oraz elementów obsługi klienta.

Pozostałe projekty!