Havas dla Photon

PhotonRozbudzamy serca do programowania! Launch Photona

TYP PROJEKTU

launch
produktu

USŁUGA

digital, front & back-end, obsługa PR

Współpraca z
Havas PR

Photon to robot edukacyjny dla dzieciaków w wieku 5-12 lat, który uczy podstaw programowania. Dzięki intuicynej aplikacji mobilnej dzieci (dorośli również!) mogą zaprogramować robota, tak aby wykonał zaplanowane działania. Photon reaguje na dźwięki, dotyk, światło i potrafi obrócić się o konkretną liczbę stopni. Na dodatek jest produkowany w Polsce, a dokładnie w Białymstoku, dzięki funduszom pozyskanym z Kickstartera.

Wyzwanie

Rynek zabawek edukacyjnych dla dzieci jest nasycony. Zatem jak znaleźć miejsce dla jeszcze jednego specjalnego gościa? I jak zainteresować nim dzieci i ich rodziców? Wyzwaniem było stworzenie kampanii wprowadzającej Photona na rynek, która nie tylko poinformuje o tym, czym jest robot, ale faktycznie rozpali serca naszych odbiorców.

Rozwiązanie

„Photon. Rozbudza serce do programowania“ to dwumiesięczna kampania launchująca, którą prowadziliśmy w digitalu przy wsparciu działaniami PR. Podzieliliśmy kampanię na dwa flighty, które określały dwa kluczowe momenty sprzedaży:

  • rozpoczęcie szerokiej dystrybucji,
  • okres świąteczny.

Na starcie kampanii pokazaliśmy niesamowite reakcje dzieci na pierwsze spotkanie z Photonem. Wiedzieliśmy, że dzieci reagują emocjonalnie, ale efekt przerósł nasze najśmielsze oczekiwania! Film został bardzo entuzjastycznie przyjęty przez dziennikarzy, którzy widzieli nasz spot na dzień przed oficjalną premierą.

Dzieciaki

Kluczowym momentem dla sprzedaży był okres świąteczny, dlatego na ten moment została zaplanowana kampania angażująca konsumentów. Na stworzonej przez agencję stronie PhotonNaSwieta.pl każda rodzina mogła złożyć podanie o adopcję Photona. Rodziny wykazały się niezwykłą kreatywnością, układając dla Photona piosenki i wiersze, budując dla niego domki w swoich mieszkaniach czy przebierając się za... samego Photona. Spośród setek zgłoszeń wybraliśmy troje dzieci, które otrzymały Photona pod choinkę. Akcji towarzyszył wzruszający wizerunkowy film o Photonie, który błąka się po ulicach w poszukiwaniu domu na święta.

Wynik

Naszym pierwszym celem było wzbudzenie zainteresowania robotem. Zarówno dziennikarze, blogerzy, jak i konsumenci przyjęli go niezwykle ciepło, chwaląc jego funkcjonalność, wygląd oraz samą ideę nauki programowania i logicznego myślenia skierowaną do dzieci. Jednak na koniec dnia, jak każda firma (szczególnie start-up), jesteśmy odpowiedzialni za sukces biznesu, czyli finalną sprzedaż.

Efekt był taki, że jeszcze przed świętami wyczerpał się cały nakład robotów! Linia produkcyjna pracowała na pełnych obrotach, aby doprodukować kolejne egzemplarze dla dzieci, które czekają na Photona. Liczymy, że kolejne lata będą dla naszego małego białostockiego przyjaciela tak samo udane i pełne pozytywnych emocji!

Pozostałe projekty!