Havas dla Warki

WarkaCiemniejsza strona planety Warka, czyli nowa komunikacja Warki Strong

TYP PROJEKTU

nowa odsłona
kampanii

Pod koniec 2017 roku Warka Strong, piwo z bogatą tradycją na polskim rynku, potrzebowała świeżego wsparcia reklamowego utrzymanego w duchu komunikacji marki parasolowej.

Wyzwanie

Wyzwaniem dla naszej agencji był rozwój nowej komunikacji w ramach dotychczasowego formatu marki parasolowej pt. „Planeta Warka“. Szukaliśmy rozwiązania, które z jednej strony byłoby spójne z humorystycznie przedstawionym męskim światem Warki, a z drugiej − kształtowałoby unikalny wizerunek wariantu Warki Strong.

Rozwiązanie

Inspiracją do stworzenia idei była specyfika samego produktu, jak również wzięliśmy pod  uwagę aktualne trendy związane z komunikacją piwa. Na przestrzeni ostatnich lat kategoria ta mocno się zmieniła – choć klasyczne jasne pełne spod znaku dużych marek nadal jest najchętniej wybierane przez polskich konsumentów, to jednocześnie coraz częściej sięgają oni po piwa regionalne, kraftowe, smakowe czy niepasteryzowane.
W ślad za tym zmienia się sposób komunikacji – coraz większą rolę odgrywają aspekty związane z rzemieślniczym sposobem produkcji, naturalnością składników czy też wyjątkową recepturą. W przypadku Warki Strong to właśnie ona stanowi różnicę – ciemniejszy kolor i bogatszy smak płyną z unikalnego połączenia jasnego słodu jęczmiennego z ciemnym słodem prażonym. Zestawienie USP produktu z atrakcyjnymi dla konsumentów kodami komunikacyjnymi na gruncie dotychczasowej platformy komunikacji marki zaowocowało ideą „ciemniejszej strony planety Warka“ − miejsca, gdzie przy zjawiskowym udziale sił natury i pod czujnym okiem browarników powstaje wyjątkowe piwo, jakim jest Warka Strong.

Warka

Wynik

Na bazie idei „ciemniejszej strony planety Warka” powstała historia, która w efektowny sposób łączyła dwa z pozoru różne światy. Okazało się, że na planecie Warka jest miejsce nie tylko dla klasycznego lagera i przerysowanej afirmacji męskich wartości, ale również dla wariantu ciemniejszego, o złożonej naturze i specyficznym sposobie produkcji. Szereg elementów egzekucyjnych, w tym muzyka, lekkie tonality i humorystyczne podejście, pozwoliło nam zbudować spójność z komunikacją marki parasolowej, podczas gdy stylistyka i historia oddawały specyfikę reklamowanego wariantu.
Okazało się, że stworzona reklama ma duży potencjał komunikacyjny – wyróżniała się na tle kategorii, angażowała konsumentów zaskakującym pomysłem i z szybkością burzy zyskiwała sobie ich uznanie.

Pozostałe projekty!